Exkursion i Bergslagen 31 augusti 2024

Svenska Lövträdföreningen bjuder in till exkursion i Bergslagen lördagen den 31 augusti 2024

Klockan 9 samlas vi vid Göksholms Slott utanför Stora Mellösa, öster om Örebro.

Program:

• Sveaskogs nya lövträdspolicy presenteras av Ansvarig Chef Jan Karlsson
  • Emil Fransson på Emil Fransson Skog AB & Skogsstyrelsen, berättar om ett bevarandeprojekt av gamla ekar
  • Hästar och skotning med häst i särskilt känslig miljö; pågående ”skarpt” objekt visas av Emil Fransson Skog AB

Kaffe & macka serveras i skogen. Sveaskog och Emil Fransson Skog AB bjuder på det.

Avslutning ca 16.

Ta gärna med en lövintresserad vän.

Priset för exkursionen är 200:- för medlem i Lövträdföreningen och för icke medlem 250:-.

ANMÄLAN görs genom att SENST den 25 augusti betala in aktuell summa på föreningens plusgirokonto 22 24 45-9.

KOM IHÅG att ange namn och E-postadress vid betalning!

Vill du även ha förmiddags- eller eftermiddagskaffe – eller har behov av specialkost – får du ta med dig det själv.

Välkomna önskar styrelsen för Svenska Lövträdföreningen!